Jag hatar plugg...

Jag sitter och försöker kämpa mig egenom matten, men det går åt helvete! Varför kan jag inte vara naturligt smart, allt hade vart så mycket enklare då.. Jag vill bara sova just nu, men det har jag inte tid med! Hinner nog inte ladda upp bilder idag, men får se. Jag ligger efter så himla mycket nu i skolan pga allt resande. Men det är det värt!! Imorgon kommer förhoppningsvis min smarta pojkvän till Thn så han kan hjälpa mig lite med matten. Men nu ska jag försöka lite till och se om jag fattar något.

Såhär sur är jag nu.. haha. (Bild tagen december 2008, längesen men jag ser likadan ut tycker jag :O)

27 Februari 2011

Godmorgon på er. Jag sitter här i sängen och orkar inte gå upp. Så jag laddar upp lite bilder till datan. Senare lägger jag upp lite bilder från resan. Snart ska jag gå upp och äta en stor frukost, jag är jätte hungrig! Sen blir det en massa matte, samhäll samt svenska plugg.. Usch va tråkigt! Jag vill gå ut skolan nu och börja resa runt i världen! Skriver mer sen!

Hemma igen!

Halloj. Nu är jag hemma efter en otroligt bra resa! God mat, fint väder och en väldigt mysig stad, kan det bli bättre?! Jag är jätte trött efter all motion.. Men det är bra! Jag har dock fått väldigt ont i mitt knä vilket är mindre bra. Flygresan hem gick bra, pluggade matte hela vägen så jag inte behövde göra det nu. Innan vi gick på planet satt vi ute i solen runt en timma, det var så himla skönt! Kändes som en svensk sommar. Jag har allt blivit lite röd om kinderna, men det hinner gå bort imorgon, haha. Men nu ska jag sova, är jätte trött! Imorgon lägger jag in bilder om jag hinner/orkar. Har massa mer att plugga så det kommer nog bli en jobbig dag! Godnatt!

25/2 Rom

Hejsan! Nu är jag på ett fik igen och dricker te. Idag har vi vart inne på coluseum och kollat på ruiner där bland annat agustus har bott. Det är otroligt att de kunde bygga så bra för flera tusen år sen! Vi har gått ungefär en mil varje dag och jag har ont i knä och rygg! Lite mer fakta om italenare: de parkerar vart de vill.. Övergångsställen, framför andra bilar osv. Sen är de inte så rädda om sina bilar för alla bilar är bukliga och repiga, haha. Jag har iallafall haft det otroligt bra på denna resa, god mat och jätte härligt väder! Imorgon åker jag hem till kalla sverige, det ser jag inte fram emot! Men det ska bli kul att träffa mina vänner och min underbara pojkvän! Skriver imorgon, ha det bra! Puss

24/2 Rom

Hejhopp! Nu sitter jag och dricker te igen med pappa på ett café. Idag har vi gått runt väldigt mycket, har bland annat sett massa fina kyrkor och besökt vertikanstaten eller vad det heter, haha. Fick inte träffa påven.. Men alla döda påvars kistor såg jag!! Det var helt otroligt fint inne i det landet (det är ett eget litet land). Det var en kyrka som var galet stor, och sjukt högt till tak. Man fick gå upp där men det varken våga eller orka jag för det var massa trappor! Nu är jag jätte trött i benen efter allt gående. Jag har haft en stegräknare på mig och har än så länge gått 15201 steg idag, vet dock inte hur långt det är. Sen måste jag berätta att italenare är värdelösa på att sätte upp skyltar! Vi leta efter en mat affär och det stod 200m framåt. Sen när man gått den biten så kommer det en likadan skylt att det ligger 200m framåt. Samma sak var det med andra skyltar, haha. Men nu ska jag tba till hotellet och vila lite. Ha det bäst! Puss

23/2 Rom

Hej! Nu sitter jag på ett fik och dricker te med pappa. Det är jätte mysigt här i rom! På flyget hit så var det ett jätte gulligt gamalt par som hade på sig lila kläder och ville bjuda en på godis hela tiden, haha. Vi kom fram sent till hotellet så vi gick och la oss på en gång. Idag har vi gått runt i Rom och sett "Spanska trappan" och "Fontana di trevi". Vi var även utanför colesium, imorgon ska vi in och kolla. Jag måste bara medela alla som älskar glass att de har världens godaste glass i Rom!! Det har vart riktigt skönt väder idag. Sol och blå himmel. Sen ikväll ska vi till nån restaurang men nu ska jag dricka upp mitt te. Ha det bra! Puss

Italien, Rom

Nu sitter jag på flygplattsen och väntar, flyget är en halvtimma sent plus att vi är tidiga så det blir mycket väntan. Säve flygplatts är så liten och fult.. De har byggt om lite för ett tag sen till caféet, det ser jätte dumt ut för de har satt upp två stycken kristallkronor som verkligen inte passar in! Men de försöker iallafall, haha. Nu ska jag va social med min familj och lyssna på pappas dåliga skämt. Ska försöka skriva mer i veckan. Ha det bra i Sverige! Puss

Outfit

Linne från Monki
Kofta från Vila
Leggings från Miss Ewing
Skor från Din sko
Halsband gjort själv

22 februari 2010

Hej hopp!
Har precis ätit frukost, mackor och en god blåbär och hallon smothie. Idag måste jag plugga matte hela dagen, får se hur det blir med det. Vid halv fem idag åker jag ifrån Trollhättan vidare till flygplatsen i Göteborg för att senare ta flyget till Italien, Rom. Men nu ska jag se klart på ett avsnitt av Desperate housewives sen ta en dusch. Skriver mer sen :)

Rolling in the deep

Just nu sitter jag och kollar på ett program på tvåan, ett läkarprogram. Det är en kille som ska få en konstgjord arm, som har inbyggd känsel. Helt sjukt! Läkare och forskare är så himla smarta och duktiga som kan komma på sådana här saker.

Annars har jag haft en bra dag, mysigt att träffa mina frankrike vänner igen. Det har vart så tomt utan dem! Jag har dock vart väldigt trött idag, det är nog den mörka dumma vintern. Men imorgon kväll åker jag till Rom och hoppas på lite ljusare dagar, underbart! Ikväll ska jag bara mysa med min familj, hoppas på att det är någon bra film på tv.

Jag försökte lägga upp ett youtube klipp förut men det gick inte så bra, haha. Här är en länk till en sjukt bra låt med Adele - Rolling In The Deep. Hon är så bra!

Ha en bra kväll, puss.

Outfit

Nu är jag äntligen klar med allt packande och städande. Fick slängt lite kläder som jag aldrig har andvänt, det tog bara platts i garderoben. Nu ska jag äta lite lunch och sen vidare till stan lite senare.

Långärmad (transparant eller vad det heter, syns inte så väl) från Acne
Jeans (ser missfärgade ut på bilden märker jag nu, haha) från Miss Anna

Halsband (Make your own happiness) från nån smyckesvisning

21 februari 2011

Godmorgon på er!
Jag vakna för ett tag sen och har precis ätit en god frukost. Nu ska jag börja städa iordning på mitt rum, måste även rensa garderoben då den är väldigt stökig och jag har för MYCKET kläder.. Det känns konstigt att säga att man har för mycket kläder, haha. Sen ska jag även börja packa inför Rom. Det ska bli så skönt att åka ifrån Sverige igen! Hoppas på bättre väder där. Tror dock att det kommer vara 0 grader, men det är bättre än minus grader. Men nu måste jag sätta igång, för senare ska jag till stan och fika med några vänner!

Winter

Nu sitter jag här för mig själv och gör ingenting, funderar faktiskt på att gå och lägga mig. Det har vart en ganska seg dag och jag har huvudvärk. Imorgon så ska jag packa och städa och även fika med vännerna. Sen har jag jätte mycket att plugga, skulle gjort det idag men jag orkade inte (som vanligt, haha). Jag funderar även på att gå ner och gymma imorgon bitti, var ett tag sen jag tränade nu. Det kommer väll bli så att jag inte gör något av detta om jag känner mig själv rätt. Men nu ska jag sova, ha en bra kväll! :)

Bild tagen tidigare idag i Ellös, Orust. Det är så fint där, även på vintern!

Frankrike bilder

Alla bilder är tagna med mobilkameran, så det är inte världens bästa kvalitée.

EU parlamentet i Stradsbourg

Vingårdar

Tyskland utanför hotellet.

Påväg hem

Nu sitter jag på en busshållsplatts i henån och fryser. Kommer vänta här i 20minuter tills nästa buss kommer. Jag fryser!! Kan det inte bli vår snart? Eller ännu bättre, sommar! Jaja, ska inte klaga.. På tisdag åker jag till rom, får hoppas att det är bättre väder där. Det kommer bli mycket resande detta året. I november var jag i england, nu i februari Frankrike, Tyskland och snart Italien. Sen ska jag även till cypern med vänner i augusti, det ser jag fram emot! Sen kommer det antagligen bli ännu en England resa och kanska nått varmt land i sommar med familjen. Haha, livet är bra! När jag kommer hem så ska jag lägga upp lite bilder från Frankrike. Det går inte att lägga in bilder från telefonen, eller jag fattar inte hur man gör, men det blir nog bra ändå.

Ny bikini, ja tack!

Två supersöta bikinis från hm.

20 februari 2011

Hej alla glada!
Jag vakna redan halv nio och är jätte pigg.. Vilket jag inte förstår varför då jag somnade jätte sent! Nu väntar jag bara på att Victor ska vakna så vi kan gå upp och äta frukost. Under tiden grejar jag lite med bloggen, jag är ju ny här ute så måste komma igång, haha. Har inte riktigt orkat fixa headern än, det gör jag när jag kommer hem och har min egna dator.
Senare idag tar jag bussen från Orust hem till tråkigt Trollhättan där jag ska äta söndag middag med familjen. Min syster har äntligen kommit hem från Australien där hon vart med en vän i lite mer än två månader, så det ska bli kul att träffa henne. Sen får det även bli en massa plugg då jag har himla mycket prov och inlämningar efter lovet.. Det ser jag inte fram emot!
Här har ni en bild från frankrike resan, nästan hela gänget!
Jag tänkte lägga upp mer bilder från resan senare.

Mätt och glad!

Hej hopp. Jag sitter och kollar på tv med victor, vi har ätit massa chips och drukit cola, gott! Idag har vi tagit det lungt. Vaknade hos victors pappa och åkte sedan vidare till hans mamma. Då gick vi på middag hos grannen, riktigt gott var det! Annars har det vart en ganska lugn dag.. Jag är fortfarande trött efter Frankrikeresan. Var där med 15 personer från min skola och bodde hos en främmande franskman. Det var en underbart bra resa! Snart ska vi sova så jag skriver mer imorgon. Puss

Nu var det dags igen!

Jag har genom åren haft några bloggar, har aldrig orkat med dem så har alltid slutat. Men nu ger jag det ett försök till! Kommer skriva om min vardag, vänner, kläder, resor mm. Sen får vi se vart det leder.

// Louise Ewing

Välkommen till min nya blogg!