24/2 Rom

Hejhopp! Nu sitter jag och dricker te igen med pappa på ett café. Idag har vi gått runt väldigt mycket, har bland annat sett massa fina kyrkor och besökt vertikanstaten eller vad det heter, haha. Fick inte träffa påven.. Men alla döda påvars kistor såg jag!! Det var helt otroligt fint inne i det landet (det är ett eget litet land). Det var en kyrka som var galet stor, och sjukt högt till tak. Man fick gå upp där men det varken våga eller orka jag för det var massa trappor! Nu är jag jätte trött i benen efter allt gående. Jag har haft en stegräknare på mig och har än så länge gått 15201 steg idag, vet dock inte hur långt det är. Sen måste jag berätta att italenare är värdelösa på att sätte upp skyltar! Vi leta efter en mat affär och det stod 200m framåt. Sen när man gått den biten så kommer det en likadan skylt att det ligger 200m framåt. Samma sak var det med andra skyltar, haha. Men nu ska jag tba till hotellet och vila lite. Ha det bäst! Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0