Det ekar över hela staden

Nu är jag hemma efter en lång och seg skoldag! Sista lektionen hade vi retorik, då vi kollade olika diskussions klipp på youtube. Det var ganska tråkigt. Nu sitter jag och lyssnar på musik och ska vila lite framför datan innan jag börjar plugga. Jag har dock inte lika mycket att plugga kvar då jag skrev mitt retorik tal på webbdesignen, hehe. Jag ligger bra till i webbdesignen så då gjorde jag lite annat under lektionen. Men jag är långt ifrån klar med allt plugg!

Jag fick reda på en rolig sak i fredags som jag tänkte berätta. När jag kom hem från skolan i fredags så frågar mamma mig: Vilken dag kommer vi hem från England? Jag visste inte ens att vi skulle åka dit, haha. Så det ska blir super kul. Vi åker dit några dagar i juli. Eftersom jag är halv engelsk så bor nästan hela min släkt i England. Jag träffar dem nån gång om året, och det är lika roligt varje gång vi åker dit! Jag var i där i november senast, under min födelsedag. Det tråkiga är dock att jag inte kommer ha några pengar så jag kommer inte kunna köpa något. Alla mina pengar som jag får in varje månad går till en resa som jag och några vänner ska göra i augusti till Cypern. Jag kommer alltså resa en hel del i sommar. Först England några dagar, sen Grekland en vecka med familjen och min pojkvän och sen blir det en vecka i Cypern för att festa! Det kommer bli en awsome sommar!

Detta är verkligen ett "resande år". Jag har redan besökt Frankrike, Tyskland och Italien. Nu väntar England, Grekland och Cypern. Och vem vet.. Det kanske blir ännu en resa efter sommarn.. Man kan ju alltid hoppas! Jag tänkte senare göra ett litet bildkollage från mina tidigare resor. Får se om det blir idag eller någon annan dag, men det kommer!


Jag och min auntie Lesley när jag var i England i november.



Kommentarer
Evelina

SV: de är en fin, betydelsefull text!

Oj, revebenen var nog de som kändes mest måste jag erkänna! men de är så värt de :) vill göra andra sidan med sen när ja får pengar. så synd att de kostar skjortan :( har du gått och kollat priser och så?

2011-05-23 @ 18:10:07
URL: http://evelinasjavlablogg.blogg.se/
linnea & rebecca

fin blogg!

kolla gärna in på våran. :')

2011-05-23 @ 18:53:18
URL: http://linnearebecca.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0