Allt blir bara värre och värre.

Jag känner att hela mitt humör har ändrats de senaste veckorna. Jag är irreterad, sur eller arg nästan hela tiden. Allt jag går runt och tänker på är att Victor snart åker till Hawaii i tre år. Min syster flyttar till England under minst ett år. Jag är arbetslös. Känns heller inte som att jag kommer få ett jobb. Jag hör sökt hur många som helst, och det gör mig ännu mer irreterad, för jag vet så många som inte sökt ett enda jobb, men de får ett ändå?!?! Hur orättvist är inte det? Jag är verkligen redo för att börja jobba, och tror verkligen att jag hade gjort ett bra jobb. Jag är nästan desperat efter ett jobb. Jag har sökt på Mcdonalds till och med. Det trodde jag aldrig att jag skulle göra. Men vad gör man inte? Jag behöver pengar så jag kan åka härifrån, hälsa på min syster i London och åka till Hawaii för att vårt förhållande ska hålla. Jag vill inte att det ska ta slut bara för att han är på andra sidan jorden, men det kommer bli väldigt jobbigt.. Det vet jag! 
 
Idag är dagen då alla går tillbaka till skolan, därför tänker jag att idag är egentligen första dagen som jag har vart arbetslös. Visst jag har inte haft ett jobb i sommar, men det har vart mitt sommarlov tänkte jag för att jag inte ska bli allt för deprimerad för att jag är arbetslös. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till eller vem jag kan prata med om allt detta. Jag kan ligga i flera timmar och bara stirra upp i taket och tänka att allting bara har skitit sig. Mitt liv va helt underbart förut. Jag har vart så lycklig de senaste åren, haft en underbar klass där jag träffat några av de mest underbara människorna. Jag har världens bästa pojkvän och vänner och min familj ska vi inte prata om. De är verkligen det bästa jag vet. Jag älskade mitt liv. Men nu bara alla lämnar mig. Jag kommer inte träffa min underbara klass längre, min pojkvän eller syster. Jag känner mig ensam. Jag är så glad att jag har mina vänner. Men jag vet inte vilka jag kan lita på och inte, vissa av dem som jag vill va med mest, bara sviker. Hör inte av sig och skyller på att jag aldrig är hemma? Jag är nästa alltid hemma så det är bara skitsnack.
 
Jag måste försöka hitta possitiva tankar. Men just nu är det ganska svårt när allt bara försvinner ifrån mig. Mitt liv som jag var helt nöjd med har vänt upp och ner. Jag ska lösa detta. Vill bara be er om lite hjälp. Vet inte vem jag ska prata med, så därför skriver jag allt här. 
 
Ursäkta för detta långa, förvirrande inlägg.. Behövde skriva av mig lite.


Kommentarer
Zakarias

Vet precis hur det känns. Jag har också haft svårt att hitta jobb, jag har sökt ca 20 olika jobb här i trollhättan, men ingen verka vill anställa mig.
Självkänslan har gått ner och jag känner mig mer väderlöst för varje dag, vet inte hur jag ska hålla ut.

Ps.
Hoppas det löser sig mellan dig och din pojkvän.

Svar: Det är så segt att söka när man inte får något possitivt tbx! Lycka till med jobbsökandet. Och tack :)
Louise Ewing

2012-08-20 @ 15:52:18
Johanna

Älskade hjärtat jag förstår att det är jobbigt för dig nu men glöm aldrig bort att du inte är ensam i detta. Du har dina vänner, du har mig och jag kommer aldrig svika dig. Angående jobb är det för jävligt, vissa får det verkligen serverat på silverfat medans andra (som vi) söker och söker men ändå inte får något gensvar. Men vi ska fixa det här, tillsammans! Det gäller bara att inte ge upp, hur jävligt och motstridigt det än kan kännas. Någon gång är det vår tur. Så än en gång, du är aldrig ensam och som du skrev själv, du är stark, starkare än många jag träffat. Jag älskar dig min fina fina Louise! <3

Svar: Jag ska klara mig igenom detta, och jag är så glad att jag har dig som vän! Du är bäst och jag älskar dig min underbara Johanna <3 Vi bestämde aldrig nån dag för fika :D Vad sägs om onsdag nästa vecka? :*
Louise Ewing

2012-08-21 @ 01:16:39
URL: http://jerikson.devote.se
Johanna

Onsdag nästa vecka blir perfekt gullet! :*

Svar: Kanon!! :*
Louise Ewing

2012-08-21 @ 18:28:06
URL: http://jerikson.devote.se
Mandis

Älskade louise, du kommer klara det här det vet jag! Vet att det kommer vara riktigt jobbigt, men du är stark, glöm inte det. Jobbet får du så småning om ska du se! Jag hoppas att du vet att jag alltid finns här för dig, när som helst. Jag älskar dig min fina kusin och bästa vän <3

Svar: Skönt att ha dig här mandis! Du är bäst, tack för uppmuntran :* Älskar dig bästis <3
Louise Ewing

2012-08-22 @ 15:55:01
URL: http://aamandaevelina.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0